FITMADE » Blog » Dumbbell eccentric fly to press – technika
Dumbbell eccentric fly to press

Dumbbell eccentric fly to press – technika

Dumbbell Eccentric Fly to Press to ćwiczenie hybrydowe, które rozpoczyna się od wykonania rozpiętek w fazie ekscentrycznej (opadającej), przechodząc płynnie do wyciskania hantli nad klatką piersiową. Kluczowym elementem jest tutaj kontrolowane spowalnianie ruchu w fazie opadania, co intensyfikuje pracę mięśni i stymuluje ich wzrost.

Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie?

  1. Pozycja wyjściowa: Połóż się płasko na ławce treningowej, trzymając hantle bezpośrednio nad klatką piersiową, ramiona lekko zgięte w łokciach.
  2. Faza ekscentryczna (rozpiętki): Powoli opuszczaj hantle na boki, utrzymując zgięcie w łokciach, aż do momentu, gdy Twoje ramiona będą prawie równoległe do podłogi. Skup się na kontroli ruchu i rozciąganiu mięśni piersiowych.
  3. Przejście: Bez zatrzymywania, płynnie przechodź do fazy pressu, wyciskając hantle z powrotem nad klatką piersiową.
  4. Faza koncentryczna (press): Używając siły mięśni piersiowych, ramion i barków, wyciśnij hantle nad klatką piersiową, powracając do pozycji wyjściowej.

Dlaczego warto włączyć to ćwiczenie do swojego treningu?

Dumbbell Eccentric Fly to Press nie tylko buduje siłę i masę mięśniową, ale także poprawia stabilność stawów barkowych i mobilność klatki piersiowej. Dzięki unikalnej kombinacji ruchów, ćwiczenie to zapewnia kompleksową stymulację mięśni, przyczyniając się do lepszego rozwoju siły funkcjonalnej i estetyki sylwetki.

Porady trenera

  • Nie przeceniaj ciężaru hantli. Pamiętaj, że kontrola i technika są ważniejsze niż ciężar.
  • Skup się na wolnym tempie w fazie ekscentrycznej, aby maksymalizować napięcie mięśniowe.
  • Pamiętaj o prawidłowym oddechu – wdech w fazie opadającej, wydech podczas wyciskania.

Artur

Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu, specjalizacja Karate. Licencjonowany instruktor snowboardu oraz trener Karate, licencjonowany trener personalny AMS.

Post navigation

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tall kneeling dumbbell curl – technika

Single arm dumbbell press – technika

Tall kneeling dumbbell press – technika

Incline dumbbell Y-raise – technika